Haziran: Kitap | Müzik | Film

   Haziran ayında kitap, müzik ve film adına neler keşfettiğimi paylaşacağım bir yazıyla günaydın! Bakalım içlerinde sizlerin daha önce karşılaşmadıklarınız var mı?


Kitap


Yazar: Agatha Christie (Mary Westmacott)
Kitap Adı: Annem ve Ben
İlk Baskı Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 272
Yayınevi: Altın Kitaplar

Bildiğiniz Agatha Christie romanlarını unutun! Bu kitap güçlü sevgi bağının bir anne ve kızının hayatındaki etkilerinden bahsediyor. Yazarın kalemini hiçbir zaman sevmesem de farklı tarzda bir romanını okumak güzeldi. Agatha Christie 'nin duygusal yönünü görmek isteyenlere önerebilirim. Puanım: 3,5/5



Yazar: Margaret Atwood
Kitap Adı: Kör Suikastçi
İlk Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 672
Yayınevi: DK

Yayınlandığı ilk yıllardan (2001) itibaren okuma aşkıyla tutuşuyordum Kör Suikastçi 'yi ancak bir türlü edinememiştim, hep unutuyordum. Geçtiğimiz günlerde nihayet aldım ve bir solukta okudum. Son zamanlarda okuduğum kitaplar içerisinde kesinlikle en sevdiklerimden biri haline geldi. Yazarın bir diğer kitabını da edindim kısa süre önce ve onu da önümüzdeki ay yorumluyor olacağım. Puanım: 5/5


Müzik

The Poppy - Lowlife

Youtube 'da dikkat çekmek amacıyla paylaştığı videoları bir yana, The Poppy 'nin bu şarkısından epey hoşlandığımı söylemeliyim. Fazla ince tınısı kulak tırmalasa da sözleri ve bir anda ağza takılması ile keşfettiğim andan itibaren dinlemeden duramadım.


Sia - Helium

Fifty Shades Darker filmi için yazılan bu şarkıya internette denk gelmiş ve gerçekten aşkla dinlemiştim. Bu kadar duygusal şarkılardan modumu bir anda düşürdükleri için hoşlanmasam da elimde olmadan sürekli dinliyorum.


Film

Ace in the Hole

1951 yapımı ve zamanının ötesinde olan bir film. Epey eski ancak bir o kadar da günümüzden durumlar barındıran bu filmde, yer yer abartılı öğelerin bulunması nedeniyle kendimi filme kaptıramasam da sevdim.


   Chuck Tatum, New York City'den New Mexico'ya gelmek zorunda kalmış; bencil, şansı ters gitmiş, son derece inatçı bir muhabir gazetecidir. Önceden çalıştığı iş yerlerinden yalan haber, aşırı alkol tüketimi gibi sebeplerden dolayı atılmıştır. Bir yıldır son derece önemsiz Albuquerque Sun-Bulletin gazetesinde yazmasına rağmen durumundan memnun değildir. Yerel haberlerden olan çıngıraklı yılan avı gibi aslında çok önemsiz bir haber için istemeye istemeye haber yapmaya giderken, Leo Minosa'nın durumundan haber olur. Yerel bir dükkân sahibi olan Minosa, Kızılderililerden kalma tarihi eserleri ararken göçük altında kalmıştır.Küçük bir boşluktan kendisine ulaşılabilmektedir fakat yardım olmadan kurtulabilmesi imkánsızdır. Olay yerinden geçmekte olan Tatum, bu meseleyi basit bir kaza olmaktan çıkarıp günün olayı haline getirmeyi amaçlar. Haberi kasabanın gazetesinde "Lanetli Kazı, Diri Diri Gömülen Adam" manşetiyle verir.Haber, önce eyalete sonra tüm ülkeye yayılır.Daha sonra işler çığrından çıkar. Kirk Douglas'ın Chuck Tatum rolünde çarpıcı bir oyun sergilediği Billy Wilder imzalı yapım zamanında beğenilmese de günümüzde insan doğasının en kötü halinin sergilendiği ve bu başarılı yorumdan dolayı filmin 1950'li yıllardaki en başarılı Amerikan filmlerinden birisi olduğu kabul edilmiştir.

IMDb puanı: 8,2/10
Benim puanım: 7,5/10


Full Metal Jacket     

Daha ilk sahnesinde izleyicinin dikkatini esir alan ve ekran başına bağlayan çok başarılı bir baş yapıt. Özellikle ilk bölümü  ile Stanley Kubrick 'e hayran kalmamak mümkün değil. Bu film sadece bir savaş filmi değil, kesinlikle çok daha fazlası.


   Amerikan Ordusu ve Vietnam Savaşı, fakat bu kez Stanley Kubrick bakış açısıyla. Filmin başlarından ortalarına kadar askeri disiplinin farklı kişiliklerdeki askerler üzerinde nasıl bir etki yarattığını izliyoruz.

IMDb puanı: 8,3/10
Benim puanım: 8,3/10


Burn After Reading


Son zamanlarda izlediğim filmler arasında en yeni tarihli olan Burn After Reading, kara mizahı ve başarılı oyuncuları ile benim için eğlencelik bir film oldu. Özellikle Brad Pitt 'in filmdeki rolünü izlerken epey güldüm.

   Alkolik olduğu gerekçesiyle CIA’deki işinden kovulan emekli ajan Ozzie Cox, intikam almak için bildiği gizli bilgileri bir cd.ye kaydeder. Cox’un boşanmanın eşiğinde olduğu eşi Katie, cd.yi çalar ve gittiği spor salonunda unutur. Salonda çalıştırıcı olan Chad ve aynı yerde yönetici olarak çalışan Linda, Chad’in tesadüfen bulduğu cd ile Cox’a şantaj yapmaya başlarlar. İşin içine bir de Katie’nin birlikte olduğu federal ajan Harry girince olaylar daha karmaşık bir hâl alır.

IMDb puanı: 7/10
Benim puanım: 7,2/10


   Yeni keşifler peşindeyim. Bana önerebileceğiniz eserler varsa yorum bırakmayı unutmayın. Bir sonraki yazıya kadar kendinize cici bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder