Spor Günlüğü - 1: Hangi Spor Salonu?

   Selam güzellerim! Yeni bir yazı dizisine başlıyorum, konumuz spor. Geçen yıl gittikçe artan kilolar ve hareketsiz yaşamımdan şikayetçi olarak spor salonuna başlama kararı almıştım ancak nereye ve ne zaman taşınacağımız pek belli olmadığından herhangi bir salona kaydolmak pek mantıklı gelmiyordu; sonuçta spor salonu, staj ve okulumla paralel yürüyecekti ve günde 4 saatimi ayrıca yola ayıracak zamanım yoktu.

   Nihayetinde taşındık ve staja başladım, artık spor salonu arayışlarına başlayabilirdim. Daha önce spor salonuna gitmediğim için tam olarak ne istemem gerektiğini bilmiyordum, uzun süre araştırma yaptım. Bu yazımda sizlerle spor salonu araştırırken ki düşüncelerimi ve araştırmalarımın sonucunu aşama aşama sizinle paylaşmak istiyorum.
                             

1. Oturduğunuz ya da çalıştığınız/okuduğunuz yere yakın olan spor salonlarını tercih edin. Bana sorarsanız çalıştığınız/okuduğunuz yere yakın olmasındansa oturduğunuz yere yakın seçin derim, çünkü spor sonrasındaki yorgunluk ile toplu taşıma araçları ya da trafik sorunsalı sizin spordan soğumanıza neden olabilir.  Hem kim hafta sonunda bile iş yerine/okuluna yakın olmak ister ki!

* Benim evim metro istasyonuna çok yakın. Okulum ve staj yaptığım yer de metro istasyonunun önünde olduğu için spora başlayacağım yerin "metroya yakın" olmasını istedim.


2. Yüzlerce spor salonu içerisinde listenizi yaklaşık 5 - 10 mekan ile sınırladınız. Burada çoğumuzun dikkat ettiği kıstasa geliyoruz. Para. Telefon ile arayıp ücret sorduğunuzda çoğu spor salonu size cevap vermez, bunun yerine gelip gezmenizi isterler. Bu onların uyguladığı satış politikası. Siz kendinize boş zaman yaratın ve listenizdeki yerleri gezmeye başlayın, hem kaba taslak ne ödeyeceğiniz hakkında bir fikriniz de olur. Yalnız dikkat! Bazı akıl küpü (!) spor salonları sizi bir an önce üye yapabilmek için "Hemen kaydolun, yarın fiyatlarımız artacak, son 2 kişilik kontenjan kaldı." gibi yalanlarla aklınızı bulandırmak isteyebilir. Onlara kesinlikle kanmayın.
Artık elinizde bir fiyat listesi var ama fiyatlar size göre pahalı geliyorsa  devlete ait spor komplekslerine de bir göz atabilirsiniz!

*Tecrübe ile sabittir ki, "X" spor salonundaki danışman önce normal bir fiyat söyleyip, "Kampanya var, sakın kaçırmayın!" diye öncelikle yüz yüze sonrasında telefonda ısrar etti. Ben düşünüp araştıracağımı söyleyip ısrarlarına kanmayınca bir anda "Kampanya bitti, fiyatlar iki kat arttı, ama size yardımcı olurum" dedi, yardımcı olduğu hali bile fahiş bir fiyattı. "Tamam o zaman, başka yere bakarım" dememin bir iki gün sonrasında arayıp öyle bir fiyat söylediler ki "cips fiyatına spor salonu" oldu bir anda. 3 - 4 gün içerisinde yaptıkları bu ayak oyunundan dolayı kıllandım ve "cips fiyatına spor salonu" firmasını araştırdığımda bu çok fazla şubesi olan merkezin dolandırıcı olduklarını, başlangıçta aldıkları ücretin üzerine sürekli farklı masraflar çıkarttığını pek çok yerde okudum. Ben elbette anında listemden sildim, siz de böyle yerlere kanmadan, sakince düşünün, kararınızı aceleye getirmeyin.



3. Spor salonlarını gidip gezmenin bir avantajı da aslında her şeyin duyduğunuz gibi olmadığını görme fırsatı sağlaması. Belki de size mesafe olarak yakın spor salonuna ulaşmak için ters yerlerden yürümeniz gerekiyordur. Ya da arkadaşınızın size övdüğü spor salonu bir avuç aşırı kaslı adamların saatlerce halter kaldırıp indirdiği bir yerdir... Gezerek bu tarz yerleri elemiş olursunuz belki bu sırada varlığından bir haber olduğunuz spor salonları ile karşılaşırsınız.

*Tek başıma gezmeyi sevmediğimden ve altından kalkamam ben bu işin diye düşündüğümden en yakın arkadaşımla pek çok spor salonu gezdik. Ücreti fazla gelenleri ya da oto sanayinin içinde geçmem gereken yerleri eledim. Ve bu sırada varlığından bir haber olduğum bir yer keşfettim.


4. Artık uzak, size göre pahalı ve düşündüğünüz gibi olmayan yerleri listenizden sildiniz. Artık bu işle ilgili daha çok şey öğrendiniz ve ne istediğiniz kafanızda yavaş yavaş şekillenmeye başladı.
   Bu aşamadaki en önemli şey, ne istediğinize karar vermeniz.
-Kas yapmak için gelen 100 adamın içindeki 5 kız olmak sizi rahatsız eder mi?
-Spor salonunu 7 gün 24 saat açık mı olmalı yoksa sabahın erken saatlerinde ve akşam -örneğin- 10 'dan sonra kapalı olması sizin için problem değil mi?
-Fitness aletlerinin dışında sadece duş ve tuvaleti olması yeter mi, yoksa ek olarak saunası, buhar odası gibi lüksleri olmalı mı?
-Kaç aylık üyelik istiyorsunuz? Bazı yerler 1 aylık üyelik bile yaparken bazıları ise 6 ay üyeliği bile çok zor kabul ediyor.
Siz gerçekten ne istediğinize karar verdikçe 3. adımın sonunda elinizde olan 3-5 spor salonu da git gide azalacak. Sonuçta 1 ya da 2 spor salonu arasında kalacaksınız.

*Ben erkek oranının çok fazla olduğu yerlerden gerçekten rahatsız oldum, sonuçta spor yaparken binbir hareket içerisine gireceğim. Hatta bir ara bayan erkek ayrı olsun diye düşündüm. Ve tatillerde bile güne çok erken başlayan biri olarak spor salonunun sabah erkenden açılması ya da resmi tatillerde açık olması benim için çok önemliydi. Neyse ki 7/24 açık olan bir yer buldum.
Daha önce spor salonu deneyimim olmadığı için sadece bir kaç kardiyo aleti olmasın, koşmaktan sıkılınca biraz rahatlayacağım saunası vs. de olsun istiyordum.
Ayrıca bana kalsa 3 aylık üyelik alırdım çünkü "Ya bir ay sonra yapamam ben bunu dersem" düşüncesi ile 1 yıllık paramın yanmasını istemiyordum. Aslında paranız yanmıyor, üyeliğinizi devredebiliyorsunuz, ister online olarak üyeliğinizin satışını gerçekleştirin, isterseniz spor salonunuz size bu konuda yardımcı olsun. Spor salonunun kapısında bekleyip kayıt için gelenlere üyeliğinizi devretmek de seçenekler arasında. Ama ben bunlarla uğraşmak istemiyordum ve minimum üyelik süresi araştırdım durdum. 1 aylık üyelik veren spor salonu buldum ama bunun dışında istediğim her şeyin zıttı bir yerdi, ben de sonuç olarak 6 aylık üyeliği kabul ettim. Hayır, hayır, üye olduğum yer 6 ayı zorla kabul etti demeliydim!




5. Şu an yapmanız gereken; "burası olur" dediğiniz yer(ler)e tekrar gitmek ve aklınızdaki tüm soruları sormak. Eğer sauna, hamam, masaj gibi ek seçenekleri varsa bunlara ek ücret ödemeniz gerekecek mi? Arabanız varsa park edeceğiniz bir alan olacak mı? Size yardımcı olacak hocalar olacak mı ve size program yazılacak mı? Daha da önemlisi bunlar için ek ücret alınacak mı? Bu çok önemli çünkü yukarıda bahsettiğim "cips parasına spor salonu" merkezi 10 saat hoca ile konuşmanız için sizden 600 TL istiyor, bu on saati istersek 1 er saate bölüp istersek 10 saati tek seferde kullanabilme hakkı varmış tabi! Elbette, program da yazıyorlar ancak bunun da ücreti ayrı.

*Bu aşamada aklıma takılan her şeyi sordum. Size de bunu ısrarla öneririm. Başta her şeyi netleştirmek hayal kırıklığını ve pişmanlığı azaltıyor.


6. Artık imza atıp bir spor salonu bünyesine girmeye hazırsınız, ödeme aşaması sizin için son kısımdır. Ödemenizi nakit yaparsanız kredi kartından daha uyguna gelir ve çoğu spor salonu nakit ödeyecekseniz ücreti tek seferde getirmenize zorlamazlar.

*Ben üye olduğumda yanımda sadece 3 ayın parası vardı, geri kalanı bir sonraki gün getirdim. Ancak bir sonraki gün getirmek zorunda değildim.


7. Tebrikler, artık siz de bir spor salonu üyesisiniz! Eğer adımların birinde takıldıysanız ve son aşamaya gelemediyseniz, lütfen kendinize biraz zaman verin ve tekrar yukarıdaki adımları tekrarlayın.

*Gönlüme göre spor salonu buldum ve birinci ayımı çoktan doldurdum bile. İsim vermeyi düşünmüyorum ama merak edenler bana mail adresimden ulaşabilirler.

   Evet, benim önerilerim bunlar, umarım istediğiniz gibi bir spor salonu bulursunuz ve hayalinizdeki sağlıklı vücuda kavuşursunuz.

   Bizim bu kızlardan ne farkımız var ki?
   Bu gerçek bir soru değil, lütfen cevap vermeyin :(

   Sıradaki spor günlüğü yazım spor salonunda geçen ilk bir ayım ve spor kıyafet / aksesuar alışverişlerimi içerecek. Bir sonraki yazıya kadar kendinize cici bakın!

*Tüm görseller Google.com 'dan alınmıştır.

2 yorum:

  1. Ahahahah o soruya cevap veremeyiz zaten:/ :D
    Çok güzel anlatmışsın canım. Bence de çalıştığın-okuduğun yere yakın olmasındansa eve yakın olması en güzeli!

    YanıtlaSil