Makyaj Bazları Hakkında

    Merhaba, günün ikinci postunda sizlere makyaj bazları hakkında genel bir yazı yazacağım. "Neden makyaj bazı almaya gerek duyalım, makyaj bazı nedir, ne işe yarar?" gibi soruların cevaplarını bu postta bulacaksınız!
   Bu post, kendisinden bir sonra gelecek olan postun bir nevi "baz"ı olacaktır.



   İlk olarak makyaj bazı (primer) nedir, ondan bahsedeyim;

Makyaj bazları yüzünüzdeki kusurları gizler, üzerine uygulayacağınız ten ürünlerinin homojen dağılması için bir zemin hazırlar. İçeriklerine ve görevlerine göre farklı sonuçlar verse de genel olarak pürüzsüz bir cilt ve daha kalıcı bir makyaj sunar.

Piyasada farklı çeşitlerde makyaj bazları bulmak mümkündür. En çok bilinen çeşitlerinin gözenekleri kapatmak, mat bitiş sağlamak ya da aksine cilde sağlıklı bir ışıltı kazandırmak ve koyu lekeleri gizlemek gibi görevleri vardır.

Söyleyeceğim en önemli şey makyaj bazlarının tedavi edici özelliği bulunmaması. Bazı dermokozmetik markaların makyaj bazlarının böyle bir iddiası olduğu halde şu ana kadar "Evet, artık cildimde beni rahatsız eden sorun ortadan kalktı/azaldı." gibi bir yorumla henüz karşılaşmadım. Yani eğer cilt sorunlarınızdan "kurtulmak" istiyorsanız, makyaj bazları sizin aradığınız şey değil.

Cilt makyaj bazının yanı sıra, göz makyaj bazları da bulunmakta ancak göz makyajı bazını (far bazı) başka bir günün konusu olacak şekilde bırakıp makyaj bazlarına devam edelim.


   Makyaj bazları nasıl kullanılmalı?

Temizlenmiş ve nemlendirilmiş bir cildin üzerine "incecik" bir şekilde sürüp, emilmesi için 3-4 dakika beklemelisiniz, sonra renkli ten ürünlerinizi uygulamaya başlayabilirsiniz.
Sakın ama sakın bu makyaj bazı nemlendirici özellikteymiş o zaman nemlendirici kullanmama gerek yok demeyin, cildinizi nemlendirmeyi ihmal etmeyin!


   Makyaj bazı kullanmalı mısınız?

Öncelikle her zaman makyaj bazı kullanmak zorunda olmadığınızı söylemeliyim. Yukarıda da belirttiğim gibi makyaj bazları yapacağınız ten makyajının kalıcılığı arttırırken, onun daha homojen görünmesine sebep olur ve cilt kusurlarınızı kapatmanıza yardımcı olur. Eğer dert ettiğiniz cilt kusurlarınız yoksa ve günlük bir makyaj yapıyorsanız makyaj bazı kullanmanıza gerek yok. Ancak cilt kusurlarınız sizin canınızı sıkıyorsa veya daha özel bir makyaj yapmak istiyorsanız o zaman makyaj bazları sizin için olmazsa olmazlardandır.


   Hangi makyaj bazını kullanmalı?

Bazı makyaj bazları tüm yüzde kullanım için uygunken, örneğin gözenek kapatma özelliği olan bir makyaj bazını tüm yüzünüze uygulamamalısınız.

Bu konuda sizin cildinizde rahatsız olduğunuz şeyi gözlemlemeniz gerekiyor. Acaba gözenekleriniz mi çok büyük yoksa koyu lekelerden mi rahatsızsınız? Belki de cildiniz çok mat durduğu için biraz aydınlık görünüme ihtiyacınız vardır veyahut cildinizin artık parıl parıl parlamasından bıkıp mat bir pürüzsüzlük arıyorsunuzdur? Ya da belki de benim gibi cilt kızarıklıklarınızdan şikateyçisinizdir?

   Bir sonraki postta sizlere tanıtacağım ürün kızarıklıklar için bir makyaj bazı, diğer sorunları yaşayanlar için maalesef bu yazının devamı yardımcı olamayacaktır. ( Sadece aydınlık bir görünüm isteyenlerin de ilgisini çekebilecek nitelikte bir makyaj bazı kendisi)

Görsel http://urbansinglelady.wordpress.com/ 'den alıntıdır.

   Sizce sizlere tanıtacağım makyaj bazı hangisi?

   Umarım makyaj bazları hakkında yazdıklarım işinize yarar! Bir sonraki yazıya kadar kendinize cici bakın.

3 yorum:

  1. ellerine sağlık çok bilgilendirici bir yazı olmuş ~~
    Ben alışmışım base demeye başlıkta baz yazınca , su bazlı nemlendirici gibi makyaj için içindekilere dair kimyasal bilgi sandım :D
    meishenmeweishenme.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ^_^
    Yok, yok. Blog yazılarımda başka dillerden konuşma dilimize karışmış kelimelerin -varsa- Türkçe karşılıklarını kullanmaya dikkat ediyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, web sitenizi google’da makyajla ilgili web sitelerini gezerken buldum. Ben de makyaj videolariyla ilgili bir web sitesi açtım ve sizin gibi tecrübeli isimlerden tanıtım için yardım rica ediyorum. Kısa da olsa bir yazıyla veya sosyal medyada makyajvideolari.com ‘dan bahsedebilirseniz cok sevinirim. Her türlü sorunuz için bana email gönderebilirsiniz. Simdiden tesekkurler, Merve

    YanıtlaSil