Bitenler ve Çöpe Gidenler - 3

   Selamlar, vizelerimin de azalmasını fırsat bilerek en sevdiğim yazılardan birini yazmaya başlayayım dedim. Derslerin de başlamasıyla az sonra göreceğiniz gibi bakım ürünü kullanmam neredeyse sıfıra indi. Bir el kremi bile bitiremedim! Neyse ki başka şekilde yüzüm güldü. Lafı daha fazla uzatmadan neler bitirdiğime bakalım, ne dersiniz?


Sephora Gözenek Temizleyici Maske: Vaat ettiği gibi gözenekleri temizliyor, cillteki fazla yağı alıyor. Ben özellikle peeling yaptıktan sonra kullanmayı seviyorum. Cildim pırıl pırıl oluyor. Ayrıca paraben içermiyor ve hassas ciltler için uygun. Daha ne olsun? Kesinlikle alırım.

Down Under Natural's Nude Nemlendirici Şampuan: Bitkisel, doğal içerikli şampuan araştırırken kesişti yollarımız. Nedenini bilmiyorum ama bir türlü sevemedim. Evet, temizlik işini hallediyor; ama o kadar. Saçlarımın ihtiyaçlarını karşılayamadı maalesef. Sanıyorum ki bir daha almam, ama SLS/sülfat, paraben, fosfat ve DEA içermediği yazıyor. Temiz içerikli şampuan isteyenler deneyebilir.

L'oreal Studio Bukle Belirginleştirici Saç Köpüğü: Aslına bakarsanız yolda kafası bir kilo saç köpüğüyle gezen kızların varlığını gördükçe bunu yazacak olmaktan utanıyorum ama yılda bir de olsa eser miktarda saç köpüğü kullanarak dalgalarımı belirginleştirmeyi seviyorum. L'oreal 'ın saç köpüğünü iyidir herhalde diyerek almıştım. Ama 4-5 kere kullandıktan sonra mekanizması bozuldu, hiçbir şekilde köpük gelmiyor. Ve neredeyse tamamen dolu. Son Rossmann alışverişimde muadilini aldığım için kendisi çöpe gidiyor. Fiyatı 16 TL idi ben aldığımda. Bir daha almam.


Rexona Teens Pudralı Deodorant Dance: Neden aldığımı bir türlü anlamlandıramadığım, bana kalsa yüzyıllarca bitiremeyeceğim bir deodorant. Annem parfüm kullanmayı pek sevmediği için kıyafetlerinin üzerine  sıkarak bitirdi. Çok ağır, şekerli bir koku ve ben deodorantlarda "temiz, ferah, sabunsu" kokuları seviyorum. Sanırım şu an piyasada yok ama varsa bile alüminyum içerdiği için kesinlikle alınmaması gerekiyor.

Kreasyon Candy Apple Red: Ambalaj kurbanı olduğum bir ürün. 25 ml olduğuna bakmayın, kokusu bana hitap etmediği için bitmek bilmedi. Eğer DKNY Delicious serisi hoşunuza giden bir kokuysa 4-5 TL 'lik alternatifi olan Kreasyon 'a da bakmanızı öneririm. Ben A101 'den almıştım, geçenlerde Süvari'de de gördüm. Elbette bir daha almam.

Listerine Stay White Ağız Gargarası: Düzenli kullanmadığım için beyazlatması ile ilgili bir şey söyleyemem, kullanım öncesi ile sonrası arasında hiçbir fark olmadığını söyleyebilirim sadece. Alkol içediği için ağzımı baya yaktı. Şu an Colgate 'i kullanıyorum. Belki daha sonra Listerine 'in alkolsuz çeşitlerini deneyebilirim.


Papia Kutu Mendil: Odamda sürekli bulundurduğum kutu mendiller çok işlevli küçük yardımcılarımdandır. Nazar boncuklu ambalajıyla güzel görüntü sunduğu için Hayat Kimya tarafından üretilen Papia 'yı almıştım, şu an yine Papia kullanıyorum.

Pure Flowers Islak Mendil Güllü: Daha önce de söylediğim gibi ıslak mendilleri sadece yüzey temizliği için kullanıyorum. Bu ıslak mendili de 4 farklı çeşidi 1 TL gibi bir fiyata almıştım. Alkol içermiyor ve içerisinde 15 adet var. Bir önceki bitenler yazımda anlattığım Watsons Yaseminli Islak Mendil değil ama görevini yerine getirdi. Uygun fiyatlı ıslak mendil arayanlara öneririm. Muhtemelen bir daha almam.

Bebak Acı Badem Sütlü Makyaj Temizleme Mendili: Daha önce düşüncelerimi burada yazmıştım. Günlük olarak far fırçamın temizliği, yanlış çekilen eyelinerı düzeltme gibi ufak işlerde kullandım, bitti. Bir daha almam.


Gelelim bitirdiğim ve çöpe gönderdiğim makyaj malzemelerine. ( Evet, evet, evet; sonunda makyaj malzemesi de bitirdim! :) )

Golden Rose Maskara: Üzerindeki yazıların okunmamasından da belli olduğu gibi kendisi annemin çoook eski maskarası. Anneme maskaraları bu kadar uzun süre kullanmanın göze verebileceği zararlardan bahsedince hemen çöpe gönderildi. Bir daha alınır mı? Golden Rose bile böyle bir ürünü olduğunu hatırlamıyordur bence. :)

Avon Glimmerstick Diamonds Göz Kalemi Sugar Plum: Asansörlü olması, rengi, sürülüşü, kalitesi kısacası her şeyine bayıldığım bir makyaj malzemesi. Belki bir tek eksisi olabilir, o da biraz çabuk bitmesi. Ama benim gibi her şeyi depolayan bir insan için bu bir eksi değil. İddia ediyorum, herkese -özellikle de yeşil gözlülere- çok yakışacak bir renk. Avon ürünlerine çok da bayılmayan biri olarak bu kalemlerin hastasıyım. Yenisini kullanıyorum, yedeği var, başka rengine de sahibim. <3

Nascita Göz Kalemi No.315: Bir kozmetik dükkanından iki farklı çeşidini almıştım. Bu koyu mavi bir renge sahip, asansörlü, kapağı zırt pırt kırılıp kaybolanı, öbürü de aynı özelliklere sahip ama lacivert ve simli. Baktım içinde az kalmış, bol bol kullanıp bitirdim. Orta karar bir ürün. Bir daha bulabileceğimi sanmıyorum, bulsam da almam.

Rimmel London Kate Moss Ruj 107: Oldukça popüler olan bu ruju kırmızı/bordo rujlara yeni yeni sardığım dönemlerde almıştım. Ambalajı da çok hoşuma gitmişti. Böyle bir rengi kullanabilir miyim, kullanamaz mıyım diye düşünürken, içinde kurşun olduğunu farkettim. Evde yaptığım bir iki deneme hariç hiç kullanamamış oldum böylece. Çekmecenin içinde öylece kalmış, doğru çöpe. Rujların kalıcılığı artsın diye ağır metal kullanmalarını anlayamıyorum bir türlü. Neyse, bir daha almam. Alana da mani olurum.

   Bu ay bitirdiklerim bu kadardı. Bir sonraki yazıya kadar kendinize cici bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder